Review Streetholder door LordOfEnschede

Wat is Streetholder

Streetholder is een paar maanden geleden ontwikkeld door o.a Len Debets (founder van Streetholder) van HDM Games.

Ken je Pokemon Go? Nee, oké dan vergt dit een beetje uitleg want dit is een GPS locatie gebaseerd spel.

Met Streetholder op je telefoon kan je eigenaar worden van de straten in je buurt, of van de straten waar je zelf maar bent. Je koopt een straat (voor fictieve munten). Op zo’n straat kan je vervolgens gebouwen plaatsen om de totale straat meer waarde te geven. Gebouwen kunnen zijn, een politiebureau, een sportschool, een bank, een brandweer kazerne etc. Elk gebouw heeft zijn eigen voordelen.

Gameplay

Komt er nu iemand anders op jou straat die ook Streetholder op zijn telefoon heeft staan, dan moet hij of zij aan jou gaan betalen. Dit gebeurt automatisch. Kom je op een straat die van iemand anders is, dan mag jij je portemonnee trekken. Hoeveel betaalt moet worden is afhankelijk hoe zwaar de straat bebouwd is en welk tijdstip de straat bezocht is. Betalen is uiteraard met fictief geld. Maar hoe meer je van dit geld hebt, hoe meer straten en gebouwen je kan kopen. En hoe groter jij dus kan worden.

Als je strategisch de straten in je buurt koopt heb je kans dat veel ‘bezoekers’ op jou straat komen en jij hier in het spel beter van wordt. Het concept lijkt op Monopoly, maar dan net een tikkeltje anders.

Verbeterpunten

Gezien deze startupfase zijn er nog wel een aantal zaken in gameplay en design te verbeteren. Maar hey, software is nooit af en ik kan het weten. Advies naar de makers is wel om te blijven luisteren naar de spelers want deze houden het spel in leven. Ik heb nog wel een paar mooie verbetervoorstellen.

Conclusie

Ik vind het oprecht een leuk spel en blijf aangehaakt. Wanneer er nog veel meer spelers toetreden zal het interactie niveau ontzettend gaan stijgen. Hier hoop ik dan ook op. Meestal zet ik hem in mijn auto aan zodat ik mijn eigen straten bezoek en hier munten voor ontvang, munten kan stelen van andere straten die niet van mij zijn (ja, dat kan ook), en straten kan gaan kopen op strategische locaties.

Het spel heeft naar mijn mening grote potentie. Als de ontwikkelaars blijven innoveren en open minded naar de markt blijft luisteren, dan kan Streetholder wel eens een hele grote jongen gaan worden.

Zoek mij op in Streetholder

ik ben: Lordofenschede